vrijdag 8 mei 2020

coronapost van 4 mei tem 8 mei


Weer twee jarigen bij de anemonen!
Proficiat met jullie 5de verjaardag!




Ritje met de fiets.
Zalig, zonder zijwieltjes!! ✊

De opdracht van de groepschat bij derde kleuter!
Zoek verschillende schoenmaten en zet ze van klein naar groot!
Zoek de cijfers op de schoen, zo jen de schoenmaat.

Bij dit mooie weer is het telkens genieten buiten!



Flink in de bundeltjes wat oefeningen maken.



Kijk, ik bouwde een mini kruiwagen!


Op woensdag was het bij de boterbloemen mama-verwen dag! Genieten maar ;)





Opdrachtjes uit de bundel uitvoeren.


Er werd ook een kletspotkring gehouden met tweede en derde kleuter apart op videochat.
De vraag was: 

"Aan wat merk je dat je groeit?"
Antwoorden:

Maud: als het je verjaardag is, dan groei je. Als je rokje kleiner wordt, ben je ook gegroeid.
Paulien: aan mijn kleren, die worden te klein.
Lotte: als je tegen de muur staat of tegen de deur, dan kun je jezelf meten. 
Xavi: aan mijn schoentjes
Jozefien: ik eet bijna nooit mijn bord uit, als je het uit eet groei je. En las je op het bankje staat, zie je jezelf in de spiegel. Als je groeit heb je dat bankje misschien niet meer nodig. 
Alicia: aan de kleren die te klein zijn.
Tiebe: als mijn mama kleiner wordt, als ik knuffel met mama, als ik groei kom ik hoger!
Eliyah: mijn schoenen worden te klein.
Warre: door de cijfers van de muur in de keuken. Wij staan daar om de zes maand tegen en dan zien we of we gegroeid zijn.
Drieke: wij zetten cijfers in de keuken zoals bij Warre, ik ben nu 1.20 m groot!
ClĂ©mence: aan mijn kleren, mijn mouwen worden korter. 
Amalia: ik heb geen babyknuffel meer omdat ik die niet meer nodig heb. 
Lara: gewoon met een lat naast mij doen, een rolmeter , dit doe je zo (demonstratie).


Wie de komende weken graag eens videochat kan een mailtje sturen en dan spreken we verder af. 
De nieuwe bundel komt er aan per mail!
Veel plezier!! Geniet nog van een zonnig weekend en heel graag wat foto's doormailen van het maken van jullie moederdaggeschenk! ;-)

 Aan alle mama's: fijne moedertjesdag!!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten